Latest Comments

КАК ДА БЪДЕМ ЙОГИН: КРАТЪК НАРЪЧНИК ЗА НАЧИНАЕЩИ

КАК ДА БЪДЕМ ЙОГИН: КРАТЪК НАРЪЧНИК ЗА НАЧИНАЕЩИ
Write By: admin Published In: Fitspiration Блог Created Date: 2017-12-02 Hits: 1368 Comment: 0

Първият път, който се озовах на йога практика беше преди пет години.Чувството, което изпитах по време на практиката не беше много приятно, бях скована не можех да изпълня позите както трябва или поне аз разсъждавах така. 

При всяка поза чувствах напрежение, дори болка и не можех да се отпусна. След практиката изпитвах болки.Тогава си казах, че йога не е за мен, не съм достатъчно пластична. Минаха четири години и отново реших да се върна там в същата зала. Чувството, което изпитах този път правейки същата практика, беше непознато.Чувствах се свободна, не чувах мислите си, но се вслушвах в тялото си.То ми подсказваше къде да спра и къде да се потопя по-дълбоко в позата.

Йога е за всеки. Не позволявайте на вашите притеснения да ви спрат да опитате или да продължите с йога.

Всички сме вдъхновени от стотиците йога снимки из интернет. Да тя е невероятна, но за да стигнат до това ниво на сила и гъвкавост тези йоги са започнали от някъде. Ако вашата цел е практика от асани, за които нямате нужната сила и гъвкавост, най-доброто място да започнете е от няколко  асани за начинаещи. Йога позата не трябва да бъде нашата цел. Да придобием гъвгавост или  да застанем на ръце също. Упражненията трябва да са приятни, дишането дълбоко и посредством техниките да се научим да запазим баланса си. Йога не е практика, чрез която да контролираме нашето тяло, тя има силата да успокои ума и да даде на тялото ни свободата , от която се нуждае.

Йога  е  достъпна за всички, ако искате да се развивате следвайте тези съвети .

1.Отървете се от идеята, че стречинга ви прави по-гъвкави

Някои хора смятат, че стречинга е този, който прави мускулите по - еластични, с което подобрявате гъвкавостта си. Но това съвсем не е така.

Подхода на статично разтягане, държейки се неподвижно докато се притискате е част от повечето фитнес режими. В йога е нужно да се фокусирате върху дишането си и да оставите всяка мисъл на страна. Позволете  всяко вдишване да ви помогне да се концентрирате, а всяко издишане да ви води по-дълбоко в позата.Тя трябва да бъде стабилна и ненапрегната.

Ин Йога подобрява еластичността на ставите и сещевременно ги заздравява.

 За резултатът  и ползите от практикуването на Ин Йога прочетете в следващият ни пост.

2.Приемете Йога като учебен процес

Били ли сте някога на път да се откажете по средата на практика, само защото инструкторът е казал „А  сега преминете в urdha dhahurasana,“а вие нямате идея какво да правите. Не се отчайвайте, това е нормално. Инструкторите не го правят, за да докажат знанията си или да ви накарат да се чувствате неудобно. Целта е да ви накарат да се концентрирате в позата, да държат буден умът ви и след време с лекота да преминавате от асан в асан без да се оглеждате. Ако все пак ви е трудно да запомните имената на асаните ви предлагам интересно приложение. Посредством тестови задачи вие упражнявате наименованията на позите.

YOGA POSES S A

3. Водете си дневник.

Воденето на дневник би ни помогнало изключително много не само за нашата практика, а и извън залата. Курсовете по йога са пълни с прозрения, които биха могли да  променят начина, по който виждаме себе си. Използвайте дневника за да наблюдавате напредъка си  относно класовете, които приемате. Съберете списъци на пози - тези, които познавате и тези, които желаете да направите.Запишете въпроси и идеи, които се появяват по време на медитацията.

4. Инвестирайте в йога постелка

Отвъд цвят и модел, който подхожда на вашия стил, йога постелката трябва да ви държи стабилни в  позите. Тя  трябва да бъде удобна за съхранение и лесно преносима.

 Дебелината на вашата йога постелка има много общо с това колко удобна ще е тя за вас. Стандартната йога постелка е с дебелина 3-4 мм, а тази с най-голяма дебелина е 6,5 мм. Съществуват и тънки постелки около 2 мм те са предназначени за пътуване , лесно  се сгъват и не тежат много.

Текстурата определя какво сцепление ще имате. Както прилепването, така и текстурата влияят дали и колко ще се приплъзвате при асаните. Повечето стандартни йога постелки са направени от PVC, наричан още винил. По-новите, по-екологични варианти включват натурална и рециклирана гума, юта, термопластичен еластомер-TPE, органичен памук или натурален памук.

 

                                                                                                                                                                           Бъдете вдъхновени,

                                                                                                                                                                           Нели