Latest Comments

Върху какво да се фокусираме по време на нашата практика?

Върху какво да се фокусираме по време на нашата практика?
Write By: admin Published In: Fitspiration Блог Created Date: 2018-04-02 Hits: 656 Comment: 0

Върху какво да се фокусираме по време на нашата практика?

Случвало ли ви се е да видите човек, който е вперил поглед в нищото, но въпреки това се усмихва и от очите му искри щастие…изглежда концентриран…веднага ще се запитате за какво ли мисли той? – най-вероятният отговор е, че му се е случило нещо хубаво, а най-невероятният е „нищо”.

Мислите, макар и щастливи, обземат съзнанието и ангажират умът ни. Да не мислим за нищо, това е истинско щастие. А дали е възможно? – Като дългогодишен йога инструктор често са ми задавали въпроса: „ Как да се науча да контролирам умът си?”…Колкото и да са трудни позите в една йога практика, да накараш умът да замълчи е още по-трудна задача за изпълнение.

Понякога ви се иска да изключите умът си, да спрете мислите си, дори само за малко… да усетите тишината в главата си…да усетите облекчение от ежедневния мисловен поток, изпълнен с тревога, притеснения и задачи…Започнете с нещо по-лесно - със „заглушаване” на мислите(заменяне на неприятните, излишните мисли с позитивни такива) …ето тук на помощ идва вашата йога практика.

Опита за контрол над ума започва още с мисълта за предстоящата практика, за времето, което ще си откраднете само за вас…Представете си самата зала, инструктора, обстановката, аромата на пръчици, останалите посетители, облеклото си, настаняването върху постелката…Ангажирайте съзнанието си с нещо приятно, визуализирайте всичко, свързано с положителното преживяване, което ви предстои.

Концентрацията на ума по време на практиката е насочена в няколко посоки.

  •  Внимателно изслушване на инструкциите на водещия и изпълняването им до най-малкия детайл(разбира се колкото Ви е възможно на този етап).
  • При изпълнението на позите и тяхното задържане се обръща внимание на всяка част на тялото, дали е правилно позиционирана, дали се усеща напрежение/болка, освобождаване. От първата стъпка до последната. Дори и да не сте успели да направите позата докрай - затворете очи, концентрирайте се и си представете, че сте я направили перфектно. Това освен, че "заглушава" ненужните мисли, дава стимул за развитие и целеустременост да ставате все по-добри във Вашата лична йога практика(без да се сравнявате с останалите практикуващи).
  • Дишането преди, по време и след изпълнението на определена асана. Дихателните техники(Пранаяма) могат да релаксират тялото, ума и емоциите и да доведат до цялостно балансиране на организма.
  • По време на практиката вие сте не само изпълнител, но и страничен наблюдател… Дори когато си почивате, ангажирайте ума с наблюдаване на това, как се чувствате в този момент.
  • Но най-важното е да слушате тялото си и да не го насилвате. Изпълнявайте до там, докъдето можете, докъдето е приятно.

Ако все пак се появят излишни мисли, опитайте се да ги  игнорирате и да се върнете към това, което правите в момента. Случва се и на най-опитните да се разсеят… важно е да може да се върнете там, откъдето сте се загубили.

Физическото тяло е пряко свързано с ума и емоциите. Затова – позволете му да си върне двигателната активност, раздвижете закърнелите части, вдъхнете му стимул за нов живот, накарайте го да се почувства добре в собствената си кожа, обичайте го и ще видите как мислите ви ще се обърнат към положителна насока, а емоциите ще станат премерени. Душевната хармония изисква много практика, затова не се разочаровайте ако не се получи от първите опити. Търпение, воля, желание, практика и най-важното – присъствие и упоритост на постелката! Това е ключът към желаните резултати!

 С любов, Лили!